kan je cupcakes decoreren met een boterhamzakje met een gat erin?

ik knip eer gewoon een gat in, krijg ik een mooie toef?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (3)

Ja hoor, gaat heel goed (met slagroom). Bij punt afknippen, niet te groot (1 cm)

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je een zig-zag schaar hebt: punt van een papieren zak afknippen, krijg je echt een mooi resultaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerder een papieren zakje nemen, of een tuutje vouwen van bakpapier. Een chinees hoedje, maar dan veel smaller zeg maar, van een cirkel met een deel eruit geknipt. En dan het puntje heel klein afknippen, dan kun je mooi klein versieren voor op cupcakes.
Maar misschien wil het ook wel met een boterhamzakje, moet je gewoon even uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn! bedankt! volgens mij gaat het vast ook goed lukken met dat bakpapier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader was bakker en gebruikte voor het schrijven op taarten ook altijd zo'n gevouwen tuutje. Dat ging altijd prima, maar ja het was natuurlijk zijn werk.
Ja, dit kan maar dan kan je beter een diepvrieszak nemen omdat die vaak steviger is en groter. Of het moet de bedoeling zijn dat je er maar een klein toefje op spuit of het maar een paar kleine cupcakes zijn. Het wordt namelijk kliederen als je het zakje steeds moet vullen, want het plakt erg. Of je moet steeds nieuwe zakjes nemen. Een mooie gegolfde toef zal het ook niet worden, want er zitten geen mooie randjes in. Dat gaat alleen met een spuitmondje. Heb je een los mondje, dan kan je die in de zak naar beneden duwen in het gaatje.

Je kunt ook goed decoreren met een spatel of mes.
je schept met 2 lepels, of de spatel zelf, een flinke dot frosting op de cupcake. druk nu zacht met de spatel op het bolletje en duw de frosting naar de buitenkant.
Draai de cupcake in je hand of op het aanrecht zodat je de creme goed verdeelt over de bovenkant van het cakeje.
Strijk de frosting mooi glad aan de zijkanten.
Strijk nu met de spatel de bovenkant van de frosting eraf.
Als laatste maak je een kleine cirkel beweging met de spatel in de frosting bovenop, zodat er een spiraalvorm ontstaat in de frosting.
Kijk eens op mijn site hoe die eruit ziet.

http://www.cupcakerecepten.nl/cupcakes-versieren-en-decoreren
amc